28 juni, 2006

Kolla ,kolla, kolla!!!!


Hur mysiga är inte dessa papper?

Nu är det bara alla bilder som skall framkallas och ett scrapbook-album som skall inhandlas, sedan är det bara att sätta igång! Det är en helt ny värld, med massor av nya ord och begrepp som jag inte har den blekaste om, men jag kommer väl lära mig under tiden. Har kikat lite på olika scrapbook-sidor på nätet och en del känns lite väl amerikanska för min smak, men det är ju jag som gör de så det är ju bara att göra precis som jag vill ha det! På tal om amerikanska scrap-sidor. När vi var i New York förra våren så hittade jag till en butik som var full av pyssel-grejer, och jag gillar ju att pyssla som bekant, men jag kom ut därifrån med ett litet block! Blev så totalt öveväldigad av alla papper, snören, klistermärken, kort, brevpapper, scrappingsaker (som jag bara tyckte var töntiga!!!!) så jag kunde inte bestämma mig! Ångrar mig liiite idag då!!!!!

Midsommar firade vi ute på torpet med familj och vänner. Totalt var vi 13 personer med alla barn och bebisar inräknade! En riktigt idyllisk midsommar med jordgubbstårta, nästan dans kring midsommarstången (vi kom lite sent, men min guddotter hann med trollkarlen, som hon undrade var den var när han hade trollat i tio minuter!!!), sill och nubbe för de som drack det, grillat och lekar och en otroligt seriös tipspromenad som jag knåpade ihop innan vi åkte iväg! En toppen-midsommar med andra ord. Höll dock på att bryta ihop i bilen när vi tio minuter från torpet upptäckte att vi gläömt kameran hemma.....man kan ju inte åka tillbaka tio mil för att hämta den, eller kan man.... Min man var nära att göra det för sin fru, men jag skärpte till mig! Det finns ju alltid någon annan som har kamera! Tyvärr så har jag inte kunnat öppna mappen med kort från syster och svåger, så det blir inga från midsommar. Maja hade en bra midsommar och blev uppassad av gudmödrar, kompisar och andra som ville gosa! Trodde Maja skulle tycka att det var jobbigt, men hon gillar ju kalas och när det händer saker!

Tre jordgubbar hade mognat och fler var på gång, så nästa gång vi åker ut kan vi nog få ihop till en liten efterrätt!

Maja har precis vaknat efter en tupplur på balkongen, och snart kommer moster med sallad och linser i ögonen som hon provar ut! Spännande....kanske skulle prova jag med. Det kan ju vara kul att ha massor av häftiga solbrillor på sommaren och ibland vara utan glasögonen...det tål att tänkas på! Ikväll skall jag ut och äta med syster och Maja´s "mormor Ewa" , det blir första gången ut på sådant glaej, förra veckan var det tvillingköret, men det här är roligare!

Nu är Maja lite otålig och en smula hungrig! Dags för en halv burk med majs/potatispuré till den lilla prinsessan!

:)

3 kommentarer:

~Karin~ sa...

Hej hopp!
Spanar in din nya blog, tjusigt! :)
Jag har också min blog på just blogspot, gillar att man kan ändra o fixa till så det blir personligt!

Underbara scrapsaker du köpt, jag är ju en såndär scrappare *ler* Det finns sååååååååå mkt fint, var på Papprika (scrapbutik) senast igår och botaniserade lite!

Fina kläder från PoP också. Ebba fick sammalika tröja med lilla huset på från rean o lite annat fint!

kram /Karin (Elias & Ebbas mamma)

Diana sa...

Hääärligt med nya scrapsaker! När får vi kika på första alstret?

Caroline/drömlägenheten goes radhus sa...

Hihihhi! Ja, det förts alstret får nog vänta lite! Måste bestämma mig för album plus framkalla alla ca 2000 bilder.....(det är sant!)

Kram c