19 oktober, 2006

Trött trött trött trööt trött trött

trött trött, och en smula trött. Visserligen vaknade Maja endast en gång i natt, men vad gör det för många månaders sömnbrist? Det känns så fel att klaga på det här viset när vi har längtat så mycket efter vår Maja. Men ibland har man depp-dagar och det spelar det ingen roll hur otroligt efterlängtad Maja har varit, det bara går inte att se positivt på detta med sömnen.

Skulle ha varit på bvc-träff angående säkerhet i hemmet, men jag bara satt och grät och Maja vaknade sent så vi hann inte. En positiv sak med Maja´s sömn är att hennes halvtimmesvilor har blivit till långa en eller en och en halv timme upp till två timmar. Skönt för henne att sova ordentligt och skönt för mig att få lite egen tid.

Maja sover nu och det är dags för en kopp te och lite sorterande av mitt pyssel!

1 kommentar:

Hanna sa...

Åh vad jag känner igen det där med sömnbristen! Vissa dagar mår jag konstant illa för att jag sovit så dåligt under natten och så får jag dåligt samvete för att jag inte är den roliga glada mamman jag borde vara på dagarna.

Egentligen borde man passa på och sooova när bebben gör det på dagen, men då är det ju såklart hundra andra grejer man vill/måste göra...

Skickar pepp-kram och hoppas att nätterna blir bättre!