16 oktober, 2006

Semesterbilder!!!


Tuff tjej vid första stoppet, ca två timmar efter att vi åkt hemifrån. Tänk att få "köra" bil med pappa!

Det här händer inte ofta nuförtiden! Vår lilla stumpa har inte tid att gosa så här mycket, när det väl händer får man passa på! Detta är hos min moster och hennes man i Tågarp.
Min farmor, Maja och jag! Klänningen Maja har på sig hade syrran och jag när vi var så. Farmor har sytt den! Mysigt att träffa farmor i Malmö!
Maja och pappa busar på hotellrummet i Nyhamn. Fyrstjärnigt hotell men borde nog ha varit trestjärnigt. Ok ändå! Maja och jag i Nyhamn, och Majsan i sin nya kjol busandes med pappa!
Vårt fik i Köpenhamn, Café Norden. Hit hittade vi för fyra år sedan och har sedan dess haft detta som vårt stamställe när vi har varit i Köpenhamn. Här upptäckte jag den goda ölen Carls special som tyvärr inte säljs i Sverige. Godaste latten som jag någonsin druckit serveras också här!!!! Ett toppen ställe på Ströget.

Det var Kulturnatt i Köpenhamn fredag kväll så vi fick uppleva både det ena och det andra. Förrutom ett vimmel av massor av människor så underhölls vi av indianer som uppträdde med sin mysiga musik, dansuppvisningar, smeder och annat kul! Maja somnade och sov så gott medans vi shoppade och knaprade brända mandlar! mums :)
Utsikten från vårt hotellrum från det ena fönstret, och utsikt från bilen på en av broens pelare!
Vägen till Köpenhamn gick via Helsingör och den underbara kustvägen. Man drömmer sig bort bland dessa stora fina dyyyra villor. Den ena finare än den andra. Alla olika stilar är snygga på sina sätt. Snyggt med ren funkis och mysigt med sekelskifte och det "typiskt" danska mysiga.


Vi har haft en jätteskön semester med shopping god mat och mys! Maja har fått en del nytt, men det mesta som köptes var faktiskt till hemmet! Massor av underbar förvaring, ljuslyktor, servetter, kökshanddukar, dekorationsfjärilar och en hel del pyssel! Av en slump hittade vi till panduro i Malmö :) :) :) ;)!!! De hade rolig förvaring till småpyssel, tex brads och liknande som jag bara var tvungen att ha. Köpte även brads, små små pappbokstäver, en fin sax och diverse småpyssel. Hittade konstigt nog ingen pyssel/pappersbutik i Köpenhamn. Har fastnat för Stelton´s supersnygga stilrena termos och hittade alla färger på Illum. Skulle vi ha en rosa, eller svart eller brun eller....?! Efter att ha funderat en stund och pausat på hotellrummet så hann butikerna stänga! Attans också! Men men vill man ha något så vill man. Idag gick jag ner på Cervera och köpte en brun. Så snygg så snygg! Tänkte att några nya Höganäs muggar i vitt, brunt och aqua skulle passa till.

Varför kan man inte köpa 30 rosa rosor och 20 gerbera för 120 kronor hemma i sverige? Var lite sent ute med att köpa blommor så det blev inte mer denna gång.

Det kändes jätteskönt att komma hem igår kväll efter ett middags-stopp hos syster, svåger och underbara David. Maja tittade omkring i sitt rum och såg funderande ut "men det är ju mina saker"!! Sötis! Maja gjorde såklart succé i Köpenhamn. Säg den som inte har lett mot henne eller kallat henne för "söd"!!! Vi kan inte annat än att hålla med. Vi har verkligen en duktig tjej. Endast två stopp gjordes på väg hem igår från Köpenhamn. Först sov Maja i över två timmar och sedan var hon så nöjd och vi lekte och sjöng lite och så sov hon igen. Fruktpuré till mellis går utmärkt att ätas i bilen!

Hoppas vi kan åka ner snart igen! Som den mamma man är så köpte jag inget till mig. Det blev ingen tid till att leta och få ro till att prova! Men jag är väldigt nöjd ändå! Det är ju så mysigt att få handla till Maja!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej! Vad härlig er semester låter..Jag blir jätteavundsjuk. Vi ska ner till Köpenhamn helgen när jag fyller år. Vi flyger ner och ska bo på härligt lyxigt hotell och gå på julmarknad på Tivoli. Längtar! Men det är så många dagar kvar....

Saknar er och hoppas att vi kan träffas snart. Kram Anki