30 oktober, 2006

Maja sover och här ska bloggas!

Maja snusar så gott ute på loftgången och kommer säkerligen göra så några timmar. Det är hennes nya sovstil på dagen. Skönt för både henne och mig att halvtimmes vilorna har blivit längre så hon är mer utvilad och redo för bus och lek!

Nattsömnen: Första natten var ju som sagt inte så rolig för någon av oss i lilla familjen. Men följande nätter har varit mycket bättre. Inatt vaknade Maja inte en endaste gång, så det betyder alltså nonstop sömn på ca sex timmar för oss föräldrar! Toppen! Att säga att jag är utsövd är lite som att gå efter vatten....... Men något sånär pigg i allfall!

I helgen har vi haft fullt upp med namnkalas och 70-årsfest i lördags och 11-årskalas i söndags! Kul, men lite för mycket för en helg, men vi vill inte missa något av det roliga, och Maja tycker att det är så kul med massor av människor.

Andra tanden har kommit upp. Ett sött litet risgryn bredvid första bissingen. Stora tjejen!

Maja älskar musik! Att dansa är så kul! Så fort hon hör musik, reklam, nyhetsjingeln, eller när hon själv spelar maraccas eller när hennes mamma tar sig ton (hmm) så dansar Maja! Om hon står upp så vickar hon på rumpan, om hon sitter ner så sitter hon som en skräddare och vickar på ena knät upp och ner. I takt måste tilläggas! Hon kan ibland stanna mitt i ett kryp och börja dansa! Underbara underbara Maja!

Vi har blivit bitna av prison break! Nu blir syrran glad, för hon tycker att vi har missat något när vi har valt csi på måndagarna istället! Hela första säsongen av pb har vi på dvd (utan reklam!) så nu har vi de mysiga höstkvällarna intecknade! Men csi är bra det med!

I lördags shoppade jag lite nya kläder åt Maja. Fyra bodys, en tröja, ett par byxor , en mössa och jordens sötaste lilla halsduk. Härliga starka färger. Hela kalaset gick på 383 kr! Lindex är bra!

Fick elle interiör idag, trots att jag sagt upp min prenumeration, men vill de skicka gratisnummer med "förnyelseerbjudanden" så får de väl göra det! Inspiration till barnrummet hade de i detta nummer, och det är ju alltid kul! Trots att jag är så otroligt nöjd med Maja´s rum. Det är så ljust och glatt.

Tänkte lägga in några nya bilder på Maja och vår helg. Ska bara fylla på kaffekoppen! ;)

Inga kommentarer: