26 oktober, 2006

Liten tjej blir stor!!!!

Maja har fått eget rum nu. Inte bara att leka i utan även sova! Maja och jag var hos en arbetskamrat till mig idag som har Klara sex månader, och sedan hon fick eget rum för en dryg vecka sedan så har hela familjen sovit bättre. Det gav mig mod att flytta in Maja i sitt rum, så när vi kom hem nu på eftermiddagen så blev det flytt på en gång. Mitt i flyttstöket så slog det mig att det är en mycket speciell händelse och "stort" att flytta ut Maja ur vårat sovrum. Litet vemodigt, men ändå bra. Maja satt i sin säng när vi bar in den i hennes rum, så hon fick vara med på "rikt"! En liten ceremoni, "eget-rum-ceremoni"!!!!!! Nu sover Maja så fint i sitt rum. Det blev så fint och mysigt, och det underlättar flytten för mig.

Dagens färskaste siffror: 7410 gr, 67,5 cm och 43 cm.

Vi såg på "Söderlund/Bie" på kanal ett nu ikväll. Har alltid tyckt att Ann Söderlund verkar mysig, kanske en smula "bohemisk" (inget negativt i det!) så det var spännande att se vad detta skulle vara. Det började bra, men när storfamiljen med sex barn tyckte att man skulle ha städhjälp/barnflicka började jag tveka lite. Men precis som Ann Söderlund sa så har ju inte många råd med det! Jag gillade programmet och blev såklart tårögd när deras baby tittade ut, och drömde mig bort till en storfamilj. Kommer definitvt fortsätta titta.

Vi håller ju på att strukturera upp vardagen härhemma, och hittills så fungerar det jättebra med matlistan plus den inplanerade städdagen. Man behöver inte gå omkring här och bli irriterad "när skall vi städa, eller vi måååste städa nu" utan vet att det är torsdagar som gäller. Skönt!!!!!

Maja fick inte bara ett eget sovrum idag utan även en ny bilstol. En Acta Graco xtp (!?) med en extra funktion som gör att man kan ställa in stolen i viloläge. Maja satt så fint i den hemma på hallgolvet. Färgen heter "Heatwave" och är blåsvart med gråa rutprickar. Snygg ;)

Drömmen nu är att vakna vid halv åtta imorrn, fixa frukost och sedan gå in till Maja!!! Hoppas natten kommer att gå bra för oss alla tre. Fortsättning följer!

Inga kommentarer: