20 september, 2006

Tjejhelg och födelsedag!

Jag var ju som sagt var iväg till torpet i helgen med syrran och två kompisar! Vi hade toppenväder, gott, trevligt, roligt, fina presenter och mysigt! Vi gick ut i skogen för att leta svamp, men hittade bara en möglig kantarell. Istället överraskade syrran och jag våra kompisar med en irish coffee!!! Mysigt :) Vi hade vinprovning = jättekul, vi kommer att börja ha det lite då och då. Ett jättebra dygn som kändes helt ok att vara utan Maja, men när vi närmade oss Uppsala igen var det svårt att inte gasa på lite extra! Maja blev jätteglad när jag kom hem, men det var ändå inga stående ovationer! Pappa och Maja hade haft det jättemysigt, och all mammighet som jag får "dras" med märktes inte alls nu! En duktig tjej!

Igår fyllde jag och syrran 31...eller var det 22?!!!! Nu när Maja finns så känns det helt ok att vara över 30. Jag hade mammagruppen här på fika och fick så fina blommor och presenter, och det var så mysigt att se alla våra stora (små) barn leka på golvet! På kvällen var det middag hos syster och som vanligt var det kanongod mat som F lagade! En jättebra födelsedag med måånga kort i posten och fina presenter. Presentkort (toppen!), en bok och scrapsaker fick jag. Vad vore livet som scrappare utan en papperskärare?!!!! Den är toppen, toppen toppen!!!!!

Just nu sover Maja ordentligt nerbäddad på en väldigt blåsig balkong, och jag njuter av en kopp kaffe, dock snabbkaffe. Man kan inte veta hur länge skruttan sover och då gäller det att passa på att ta vad som hinns med! Vi har redan varit och handlat, och i eftermiddag ska vi till Öppna förskolan så Maja och jag får sjunga lite med andra barn. Jag tror att Maja kommer tycka om det väldigt mycket. Sist vi var där var hon så liten, nu är en mer passande ålder.

Nu vaknar Maja!!!!!

Inga kommentarer: