28 september, 2006

Mammig Mammigare Maja......

Sådan är hon, vår dotter. Hon har fått för sig att pappa inte skall ge henne gröten på kvällen. Hon gråter och blir så ledsen och tittar mot mig eller åt det hållet jag är. När hon sedan kommer till mig så blir hon jättenöjd. Vi är för trötta för att orka ta fajten nu om att hon inte kan manipulera med oss sådär, men snart så stumpan så skall vi ta ur dig det beteendet! Jag ska gå ut och gå när det blir dags för kvällsgröten, för när jag inte är hemma så går det hur bra som helst. Det kommer nog inte ta så särskilt lång tid att få henne att gilla pappas sätt att mata! Vi skall inte bli sådana föräldrar som ger Maja allt hon vill eller att hon får som hon vill, men nu finns ingen ork pga att vi inte får sova så mycket. Förrutom grötmålet så går alla andra mål hur bra som helst !!!!?!!!

Maja har börjar borsta tänderna!!!! Superkul med tandborsten, och jätteskönt att gnaga på den med den lilla lilla tanden. Hon är så söt när hon sitter med tandborsten i handen. En stor liten tjej.

4 kommentarer:

~Karin~ sa...

Hej hej!
Spanar in för att se hur ni har det! Fina bilder på söta tjejen! :)

kram /Karin m Elias & Ebba

~Karin~ sa...

Hej hej!
Spanar in för att se hur ni har det! Fina bilder på söta tjejen! :)

kram /Karin m Elias & Ebba

Anonym sa...

Testar att kommentera. Hon är all för go', din Maja! *KRAM*

Anonym sa...

Heeej! Vilken liten goding ni har i Maja! Så söt och pigg och alert!

Du - läste det där om att hon "manipulerar" er. Det tror jag inte på - hon har bara separationsångest och det är bara att ge henne det hon vill ha - det går ju över. Barn är inte elaka, manipulerande och dumma - det är viktigt att alltid tänka på. Kram från Åsa