22 september, 2006

Maja´s bästis är......

inte "mr grey" som visade sig vara en sådan succé fär sisådär fem månader sedan, inte heller "mr pink" som vi gjorde oss till med och köpte efter att Maja visat sin glädje över kossa nr ett. Som en "bra" förälder bör göra så köpte vi i alla fall en till ifall den gråa skulle komma bort...men det fanns bara rosa kvar, så redan där föll vårt "men-titta-här-är-ju-din-bästis" idé! Behöver jag tillägga att Maja´s fascination över vincent-gänget inte höll i sig?! Som en shoppingtokig mamma/fru/inredningstoka så blev jag toppenglad när vårat försök till att införa labanfilten som oumbärlig snuttis visade sig ha fungerat (trodde vi då!) så for jag genast till babyland för att inhandla filt nr 2!!! Väl där så visade sig labanfilten finnas i flera olika härliga färger. Skulle jag ta en till grå (tråkigt...) eller en fin vit, eller en härligt röd????? Det blev en röd. Om Maja nu skulle tycka att den röda inte såg ut som den gråa vid eventuell förlust så skulle vi ta det problemet senare resonerade jag! Den rööööda var ju så fin! Maja tycker mycket om sina fina filtar som vi alternerar med, men skulle nog inte bry sig om de båda kom bort. Det är nog vi (hm jag!) som så gärna vill att hon skall ha en "snuttis"!!
Men Maja har hittat sin bästis själv! En lite färglad vagnsleksak. En liten, liten råtta! Hon älskar den. Blir jätteglad så fort hon får syn på den, kan sitta och leka med annat och ha råttan i ena handen samtidigt! Råttan skall med dit Maja ska!
Summan av kardemumman: Låt barnet själv få visa vad den vill ha som snutte/bästis/trygghet och köp sedan en till! Kanske dags att ta sig en tur till babyland för att leta efter råtta nr 2!







4 kommentarer:

Anonym sa...

Hejsan! Vad kulskrivet.Köp en råtta till;)!

systera sa...

Hejsan! Vad kul skrivet! Köp ni en till råtta....till lilla loppan.

Kram A!

systera sa...

Försöker lämna kommentar....

Hanna sa...

Hmm, varför är det så omöjligt att kommentera på den här sidan?! Jag får bara en massa felmeddelanden när jag försöker...

Ville bara säga att jag håller koll på Majas Värld - det är en jättefin sida du gjort med en supergullig huvudperson:)

Det där med leksaksråttan var ju bara för underbart - tänk att vara så liten och ändå ha en helt egen vilja och smak!;)