04 juli, 2006

Vilken mysig dag!

Idag har Maja och jag haft en toppendag! Det började med att resultatet efter en vecka med viktklubben var 0.9 kilo! Jippie!!!! Jag bara älskar känslan av att gå ner i vikt och känna hur bra man verkligen mår! Om en förhoppningsvis inte för lång framtid så kan jag ha det mesta i min garderob och det känns jättekul!

Efter en nyttig frukost med "sportgröt" tog Maja och jag en promenad upp till mamma´s grav och pysslade lite. Köpte sedan en sallad och letade efter ett skuggigt ställe att sitta på så lilla loppan kunde få aktivera sig lite på marken, så ringde mobilen och det var mormor Ewa som hade sett oss, så vi lunchade på hennes kontor! Mysigt tyckte både Maja och jag. Har kanske lockat mormor E att vara med i vk hon med! Vi får se! :)
Gick sedan hem med en trött tjej som hela tiden vill sätta sig upp i vagnen, men som gav upp eftersom den "dumma" mamman inte ville att den lilla nästan genomskinnliga babyn skulle få sol på sig. Väl hemma tänkte jag ta dagens första kopp kaffe...längtade verkligen....
Ställde ut Maja på balkongen och gick in för att fixa kaffe. När jag två minuter senare kommer ut har lilla M vaknat och ligger på mage i vagnen och tittar glatt på mig!!! Sötis. Fixar lunch åt henne som hon glatt äter med både mun, händer, panna och hår. Sedan myser vi på balkonggolvet med massor av filtar, nallar och leksaker och en kopp kaffe med många påtårar!

Det har varit en sådan skön lugn dag, ingen stress och inga tider att passa. Tack för idag stumpan!

Imorr har R och jag 3-årig bröllopsdag, och skall gå ut och äta för första gången sedan Maja kom! Kul och spännande. Jag tänkte köpa manchettknappar till honom hos Slipsgossen!

Dags för en liten skål glass som passar bra in i vk´s kaloricirkel!!!! ;)

1 kommentar:

Diana sa...

Vad härligt det låter! Hoppas maken blev glad för presenten.