21 juni, 2006

Varit med i ett forskningsprojekt!

Dagen började med att en underbar liten tjej vaknade vid nio-tiden efter att endast ha vaknat vid tre och sju-tiden i natt/morse! Framsteg om man tänker på hur nätterna varit de senaste veckorna....två-tre ggr per natt...minst!
Gick sedan ner på stan med syster A och provade, provade och åter provade kjolar till Maja´s dop. Hittade till slut en snygg i grönt linne från Lindex. Efter shopping-turen gick vi upp till mammas grav och planterade nya fräscha blommor. Vita små underbara klockor och rosa/orangea solögon (???). Snyggt och inte så vanligt eller typiskt "grav-aktiga". Mamma skall ha det snyggt. Idag är det mammas födelsedag. Saknar dig massor mamma.........
Maja fick känna på kreta-stenarna vi har lagt dit, och tyckte de var jättefina såklart. Nyfiken på allt!

Senare på eftermiddagen så var syster A och jag på en Tvilling-studie på Akademiska som handlade om ekonomi, logiskt tänkande och en hel del annat. Det var två unga killar som höll i det och de verkade vara en aning nervösa (det var fem tvillingpar där-alla tjejer). Den ena killen snubblade på sin väska och vimsade runt....fick verkligen bita mig i tungan och låta bli att titta på A för annars hade jag brutit ihop av skratt. Detta var ett sådant tillfälle där det inte var läge att göra det! Det var även premiär för mig att åka hemifrån i flera timmar utan Maja. Det gick jättebra och vår lilla prinsessa åt en liten slurk med ersättning och en "stor" portion med banangröt. Åh vad jag längtade efter henne när jag var på väg hem. R och jag träffades nere på ica och jag gick och bar på henne och snusade på henne.....mysgumman!
Kan ju tillägga att den här tvillingstudien kommer resultera i några slantar insatta på kontot framöver! Alltid trevligt. Särskilt med tanke på att jag avslutade den här dagen med att beställa en hel del scrapbooking-material. Eftersom jag tycker om att pyssla med inbjudningar och älskar att göra fina paket och jul-kort så kommer nog scrapping vara något för mig! Tack för alla tips Diana!

Imorrn skall Maja vägas och mätas. På fredag, på självaste Midsommarafton blir Maja fyra månader. Alla klyschor om att tiden försvinner, går snabbt osv stämmer verkligen!
Moster A tror att Maja väger 5,4 kg, och är 62 cm lång. R och jag tror att hon väger 5,8 kg och är 62 cm. Vi får se vem som ligger närmast! Skall även baka den traditionella jordgubbstårtan imorrn och göra gubbröra!

2 kommentarer:

Diana sa...

Du kommer bli helt fast i scrapbookingen! det är SÅ roligt - och alla härliga produkter man får jobba med!
Roger (? var det väl) kommer att vara tvungen att ta med sig sladden till datorn varje morgon så du inte shoppar upp alla pengarna :)
Men det kommer vara SÅ kul att ha kvar alla scrapbooks i framtiden!

Maja är så söt! Vi längtar efter att få träffa henne, både jag och Didrik!

Ska bli kul att höra BVC-rapporten sen.
KRAM

Caroline/drömlägenheten goes radhus sa...

Hehehehehe! Ja, han kommer nog behöva göra det såsmåningom!!!!

Ska bli kul att träffas i sommar!

Kram c ;)